9 клас


Усі презентації із диска (уроки 1-70)


Дистанційне навчання (11.01.-22.01)
ІІ семестр
Тема. Реалізм. 
Вивчається 13 год. 

 1 урок.
 Тема. Реалізм, його характерні ознаки. Взаємодія реалізму з іншими напрямами мистецтва (урок 33).
Завдання для учнів:

Матеріали до вивчення творчості О. де Бальзака            

О. де Бальзак, інтерактивна дошка 
https://www.thinglink.com/scene/1143501107499106306?fbclid=IwAR1jwrEUw6bRZ_XXTnVy5_Ur7crJd6PPNMVa7-O_2QoLu6C9tsTJHEn51Es
Тренувальна вправа. Learningapps.
Матеріали до вивчення. "Людська комедія".Картки.
Анкета Гобсека. Бланк та відповіді.

2 урок.
 Тема. Оноре де Бальзак. "Гобсек". Основні віхи творчості. "Людська комедія": історія написання, структура, тематика і проблематика, образи.
Завдання для учнів:
  • індивідуальні повідомлення учнів;
  • перегляд презентації (3-4 слайди - Бальзак і Україна, 6- задум комедії, 7 - структура.
Домашнє завдання: прочитати повість "Гобсек", уміти формулювати основну проблему твору, підібрати цитати, які б ілюстрували її.
3 урок.
 Тема. "Гобсек" у структурі "Людської комедії".
Завдання для учнів:
Домашнє завдання
 1 група: підібрати цитати до характеристики образу Дервіля, розповідати про події, етапи життя персонажа.
2 група: знайти приклади деталей, які Бальзак використовує в описі комори лихваря і спальні графині.

4 урок.
 Тема. Сюжетно-композиційні особливості твору ("розповідь у розповіді").
Завдання для учнів:


Матеріали до вивчення творчості Ф.Шиллера

Біографія Ф. Шиллера. Презентація.
"Вільгельм Телль". Діафільм.
Короткий зміст до уроку. Відеофільм.
https://youtu.be/eCZtZ22QEy4.  Гімн ЄС 



Матеріали до вивчення творчості Дж. Свіфта

Дж. Свіфт "Мандри Лемюеля Гуллівера". Текст.




         



Матеріали до вивчення творчості  Г. Гейне

 Романтизм. Презентація.
 Біографія. Відеопрезентація.
 "Книга пісень". Презентація.
 Утілення почуття кохання у віршах митця.   Презентація  до уроку.
Аналіз вірша "Самотній кедр на стромині..."
«Самотній кедр на стромині…».  Аналіз
 Поезія «Самотній кедр на стромині» написана  1823р.  У вірші почуття самотності передано за допомогою символів. Природа замальовується у вірші ніжною, лагідною, спокійною – сентиментальною. Слово «сосна» німецькою мовою чоловічого роду. Леонід Первомайський перекладає його словом «кедр». Сибірська сосна та сибірський кедр – одне й те саме дерево, тому така зміна видається можливою.
Первомайський відзначає, що кедр самотній, говорить, що він дрімає. Описуючи пальму, передає і її сум («сумує в німій самотині»).
 Вірш побудований на антитезі північ – південь. Північ: самотній кедр укритий кригою, снігом. Південь: південна земля, спалена  сонцем скала. Перекладачу вдалося передати образну систему, почуття, які вклав у цю поезію Гейне, а саме  свій душевний неспокій, нещасливе кохання. Образи кедра та пальми уособлюють чоловіка та жінку, які в розлуці і, можливо, ніколи не зустрінуться.
Епітети  (самотній кедр, німа самотинь) і метафори (дрімає і мріє у вві сні, бачить сон, сумує в німій самотині) розкривають тему нещасливого кохання.
Саме цей вірш можна вважати зразком романтичної поезії. Через образи природи автор передає свої почуття. Ніколи не зустрітися кедру і пальмі, ніколи не бути поету зі своєю коханою. Здавалось би, ми читаємо про звичайні події з життя людини. Але звичайне любовне розчарування переростає в трагедію самотності людини в бездуховному міщанському оточенні. Перед нами постають образи-символи самотності.

Джерело: http://dovidka.biz.ua/samotniy-kedr-na-stromini-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Завдання та запитання
до «перевернутого уроку»

1.     Перегляньте презентацію до уроку з теми «Утілення високого почуття кохання у віршах Г. Гейне» та матеріали з аналізами віршів Гейне.
2.     Підберіть епітети до слова «кохання» (про кохання).
3.     Підберіть метафори до слова «кохання» (про кохання).
4.     Познайомтеся з історією створення вірша «Не знаю, що стало зо мною…»
5.     Виразно прочитайте вірш «Не знаю, що стало зо мною…».
6.     Визначте тему та ідею цього вірша.
7.     Як легенда про Лорелею сприяє розкриттю почуттів ліричного героя?
8.     Знайдіть символи у вірші, поясніть їхню роль.
9.     Що таке пейзажна лірика?
10. Виразно прочитайте вірш Гейне «Самотній кедр на стромині…» (дослівний переклад та будь-який інший: Л. Первомайського, М. Старицького чи М. Лермонтова).
11. Чи тільки про природу вірш?
12. Який художній засіб лежить в основі вірша?

                                  Аналіз вірша М. Лермонтова
«На севере диком стоит одиноко...» — это вольный перевод стихотворения немецкого поэта Г. Гейне «Сосна стоит одиноко...». Вольный потому, что русский поэт значительно отступает от подлинника. Тема произведения Г. Гейне - разлука двух влюблённых. Сосна (в немецком языке это существительное мужского рода) тоскует по своей женской половине пальме. М. Лермонтов избегает родовых различий, поэтому в его стихотворении любовный мотив заменяется мотивом одиночества и разобщённости людей в мире. Одетая «снегом сыпучим» сосна и южная пальма находятся на противоположных географических полюсах — севере и юге. Однако несмотря на это, они пребывают в одинаковом душевном состоянии: сосна «стоит одиноко», а прекрасная пальма «одна и грустна». Одиночество той и другой подчеркивается схожим пространственным расположением: сосна стоит «на голой вершине», а пальма — «на утёсе горючем».

Перевірка знань. Тест.


Матеріали до вивчення творчості Джорджа Гордона Байрона


Дж. Байрон. Біографія. Презентація.
 Тест. Біографія.
Матеріали до вивчення творчості. Дивитися  відеоурок. Вивчення поезії "Хотів би жити знов у горах..."
 Тест. Лірика.
Поема "Мазепа". Текст.







Матеріали до вивчення творчості М. Лермонтова


М. Лермонтов. Біографія (документальний фільм).

Аналіз вірша "На дорогу йду я в самотині..."

Герой нашого часу. Тамань. Фільм.
Герой нашого часу. Бела. Фільм.




Матеріали до вивчення творчості М.Гоголя


М.В. Гоголь. Біографія (фільм).
Генії та злодії (розповідь про життя письменника).
"Шинель". Фільм.






Матеріали до вивчення творчості М. Булгакова

 "Собаче серце". Текст









                     

Матеріали до вивчення творчості О.Пушкіна

    Аналіз вірша О. Пушкіна "Пам'ятник"
   Євгеній Онєгін. Фільм.                 
   Зустріч із Тетяною на балу. Фрагмент фільму.




Матеріали до вивчення творчості  Шолом-Алейхема




"Тев'є-молочар". Текст.
Доля єврейства на Україні.
Дитинство, молоді роки письменника.
Шолом і Україна.
У вирі драматичних подій історії.
 Відеопрезентація про життя і творчість

Матеріали до вивчення творчості Г. Ібсена

Експрес урок "Чи варто порушувати закон?"
Фільм "Ляльковий дім" (1973р.). Режисер Патрік Гарманд, автор сценарію Крістофер Хемптон.
Біографічний матеріал. Паспорт твору. Символіка.
Проблеми "лялькового дому" в творі.














Матеріали до вивчення творчості Б.Шоу

Вправа "Пізнай мене"(розвив. математ. компетентн). Ібсен, Шоу.
Робота над образами. Картки.
Порівняння Нори та Елізи (картка)
Картки до вивчення. Літ. диктант.
Біографія Б. Шоу. відеопрезентація.
Ідея "одухотворення" людини засобами мистецтва.




Матеріали до вивчення роману Р. Бредбері

                              "451 за Фаренгейтом"

Контрольна робота. Тест за розділом "Література ХХ-ХХІ ст."

Урок повторення і систематизації

Література на літо


Список творів, що вивчатимуться у 10 класі

( жирним виділені ті твори, які раджу прочитати влітку)

 

№ п/п

Автор

Назва твору

1

Гомер

«Одіссея» (1-2 уривки)

2

Данте Алігєрі

«Божественна комедія» (Пекло. І, V част.)

3

В. Шекспір

«Гамлет»

4

Е.А.Т. Гофман

«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

5

В. Вітмен

«Листя трави» (1-2 уривки)

6

Ф. Стендаль

«Червоне і чорне»

7

О. Вайльд

«Портрет Доріана Грея»

8

Ш. Бодлер

«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»

9

Поль Верлен

«Поетичне мистецтво», «Осіння пісня»

10.

Артюр Рембо

«Голосівки», «Моя циганерія»

11.

М. Метерлінк

«Синій птах»

 

12.

Йоанна Ягелло

«Кава з кардамоном»

 

 

Для додаткового читання (позакласного)!

 

П. Меріме

«Кармен», «Маттео Фальконе»

 

Ч. Дікенс

«Пригоди Олівера Твіста»

 

Й.Ягелло

«Шоколад із чилі»

 

Ф. Стендаль

«Ваніна Ваніні»







































Немає коментарів:

Дописати коментар